Aplikowanie na wszystkie stanowiska pracy jest z pewnością rzeczą bezsensowną i czystą stratą czasu. Oferty rekrutacyjne należy dobierać pod kątem swoich oczekiwań, umiejętności i kwalifikacji jakie się posiada, lokacji miejsca pracy oraz innych preferencji osobistych. Przekrój branż na rynku pracy jest tak szeroki, że przynajmniej 90% z nich nie będzie pasować do każdej osoby. Oczywiście nie zachęca się też aplikowania wyłącznie na jedno stanowisko, bo takie zachowanie znacznie zawęża prawdopodobieństwo zdobycia pracy. Jak więc znaleźć złoty środek? Na początku należy zastanowić się, jakie stanowisko jest najbardziej pożądanie przez daną osobę. Następnie przy szukaniu ogłoszeń dokonywać dokładnej selekcji i wybierać właśnie te pożądane oraz takie które nieznacznie od nich odbiegają, a które wciąż są w kręgu zainteresowań tejże osoby. W ten sposób można zwiększyć szanse znalezienia pracy oraz zaoszczędzić sporo czasu na wysyłaniu aplikacji. Realne mierzenie sił na zamiary świadczy również o rzetelności aplikującego.